czego nie robić

Nasze zdrowie jest stale narażone na działanie różnego rodzaju niekorzystnych czynników. Na niektóre z nich nie mamy żadnego wpływu, jednak są czynności, które powtarzamy stale, często nie zdając sobie sprawy z ich szkodliwości. Czego nie robić? Oto 7 szkodliwych dla naszego zdrowia przyzwyczajeń…

Wyciskanie pryszczy

Jest to czynność, którą wykonuje większość z nas. W końcu chcemy jak najszybciej pozbyć się pryszcza, który szpeci naszą twarz. Jednak dermatolodzy zdecydowanie odradzają tego typu zachowanie. Nie bez przyczyny… Wyciskając pryszcze, pozwalamy na to, aby bakterie, które w nich się znajdują, przeniosły się do wnętrza organizmu, co może prowadzić do powstawania różnego rodzaju infekcji i zapaleń, a w skrajnych przypadkach nawet sepsy.

Garbienie się przed ekranem komputera

czego nie robićKwestia prawidłowej postawy podczas korzystania z komputera bywa niestety często przez nas bagatelizowana. Jednak jest to błąd, którego skutki odczujemy dopiero po jakimś czasie, kiedy naprawienie tego, co zniszczyliśmy, może okazać się bardzo trudne, a czasem wręcz niemożliwe.

Tłumienie kichania

Powietrze, które wyrzucamy z siebie w czasie kichania osiąga zawrotną prędkość 160 km/h. W momencie, kiedy zatykamy nos w trakcie kichnięcia, nie może ono znaleźć odpowiedniego ujścia i zgodnie z prawami fizyki wtłaczane jest, wraz ze znajdującymi się w nim drobnoustrojami do trąbki słuchowej i zatok przynosowych.

Obgryzanie paznokci

Oprócz nieestetycznego wyglądu naszych dłoni, może wiązać się z innymi, bardziej dotkliwymi konsekwencjami. Obgryzanie paznokci przyczynia się do powstawania mikrouszkodzeń, które są rajem dla grzybów i bakterii, które wykorzystają każdą furtkę, aby dostać się do naszego organizmu.

Używanie zębów zamiast nożyczek

Z pewnością każdy z nas próbował otworzyć coś „na szybko” za pomocą własnych zębów. Jednak rozrywanie w ten sposób taśmy klejącej lub foliowych opakowań, grozi nie tylko uszkodzeniem zębów, lecz także wiąże się z tym, że dostarczamy w ten sposób naszemu organizmowi toksycznych substancji, którymi zawarte są w tego typu opakowaniach.

Zbyt częste kąpiele

Dbanie o higienę jest jak najbardziej godne pochwały, jednak podobnie, jak w przypadku wszystkiego: co za dużo, to nie zdrowo. Intensywne, zbyt częste kąpiele, naruszają naturalną barierę ochronną organizmu, przez co stajemy się bardziej  podatni na choroby i infekcje. Poza tym częste kąpiele wysuszają skórę, co może powodować niezbyt przyjemne swędzenie.

Używanie patyczków higienicznych do czyszczenia uszu

Jest to niestety bardzo powszechna praktyka. Jednak, kiedy czyścimy nasze uszy w ten sposób, zamiast usunąć zalegającą wydzielinę, upychamy ją jeszcze głębiej, aż do przewodu słuchowego.

O tym, na ile ważne jest dla nas zdrowie, nie trzeba nikomu specjalnie przypominać. Często niestety zaczynamy je doceniać dopiero wtedy, kiedy przestaje być idealne. Dlatego warto o nie zadbać, wiedzieć, czego nie robić i zrezygnować z niektórych, często kompletnie niepotrzebnych, nawyków.

Dieta na obniżenie poziomu cholesterolu we krwi
Burak - kompleksowe działanie w niepozornej bulwie

FEEDBACK

Przeczytaj poprzedni wpis:
dieta na obniżenie cholesterolu
Dieta na obniżenie poziomu cholesterolu we krwi

O tym, jakie konsekwencje dla naszego zdrowia może mieć zbyt wysoki poziom złego cholesterolu we krwi nie trzeba chyba nikogo...

Zamknij