dieta na obniżenie cholesterolu

O tym, jakie konsekwencje dla naszego zdrowia może mieć zbyt wysoki poziom złego cholesterolu we krwi nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Temat jest jak najbardziej „na czasie”, cholesterol bywa bohaterem programów telewizyjnych i książek, reklamy telewizyjne oferują nam często złote góry i  błyskawiczne recepty. Jednak najważniejszym czynnikiem obniżającym jego poziom, oprócz aktywności fizycznej, jest odpowiednia dieta. Istnieje cały szereg naturalnych produktów, które pozwalają obniżyć poziom cholesterolu w naszym organizmie.

Kuchnia śródziemnomorska

Warto podkreślić, że cholesterol pełni także ważne funkcje w naszym organizmie, dotyczy to zwłaszcza tak zwanego dobrego cholesterolu HDL. Dlatego warto spożywać takie produkty, które zamieniają zły cholesterol tym dobrym. Niezwykle skuteczne są w tym przypadku produkty charakterystyczne dla kuchni śródziemnomorskiej: spora ilość warzyw i owoców, wprowadzenie do diety owoców morza i ryb oraz stosowanie oliwy, która zawiera spore ilości dobroczynnych kwasów tłuszczowych.

Co jeszcze włączyć do swojej diety?

 Produktów, które pozytywnie wpłyną na poziom cholesterolu we krwi, jest naprawdę wiele. Dieta na obniżenie cholesterolu powinna zawierać:

  • pieczywo pełnoziarniste,
  • olej słonecznikowy i z pestek winogron,
  • sezam,
  • nasiona słonecznika i dyni,
  • produkty bogate w błonnik.

Zioła i herbaty

Matka natura stworzartichoke-1564089_1920yła wiele roślin i ziół, z których regularnie spożywane napary, pozwalają obniżać poziom cholesterolu. Szczególnie skuteczne są herbatki na bazie karczocha, a także miłorzębu japońskiego, który jednocześnie usprawnia układ krążenia i świetnie wpływa na pamięć. Warto pić także zieloną herbatę i hibiskus, które dodatkowo oczyszczają organizm z toksyn. Dlatego dieta na obniżenie cholesterolu we krwi stanowczo powinna je zawierać.

Obniżenie poziomu cholesterolu we krwi nie jest niczym prostym, jednak odpowiednia dieta i solidna porcja ruchu z całą pewnością to umożliwią.

Wzmocnij swoją odporność. Kilka krótkich rad
7 szkodliwych dla naszego zdrowia przyzwyczajeń

FEEDBACK

Przeczytaj poprzedni wpis:
jak wzmocnić odporność
Wzmocnij swoją odporność. Kilka krótkich rad

Musisz ciągle funkcjonować na pełnych obrotach i ostatnią rzeczą, na jaką masz czas, są wizyty u lekarza? Odnosisz wrażenie, że...

Zamknij